"Miluju se."

17:01 3. července 2016



Jestli teď čekáte, že si přečtete motivační článek na téma "musíš první milovat sebe, pak můžeš milovat další lidi", tak dál nečtěte, protože o tom se v tomto článku mluvit nechci. Chci ale mluvit o trochu jiném druhu sebelásky. :)



Přemýšlela jsem nad tím, co pro mě vlastně znamená, když někomu nebo o něčem říkám, že to miluju. Co to vůbec znamená milovat? Mít nejraději? Náhodou jsem četla jednu knížku, kde se přesně na tohle autor ptal. Stejně tak Bible je plná lásky. A tak vznikl tento článek.

O čem bys řekl/řekla, že to miluješ? 
Čokoládu, pivo, babiččinu pečenou kačenu, ten dlouhej svetr, sushi, přírodu, novou rtěnku, divadelní hru, film, mobil, nějaký design, oblíbené místo…

O kom bys řekl/řekla, že ji/jeho/je miluješ?
Maminku, tatínka, přítele, přítelkyni, manžela, manželku, sestru, bratra, kamarádku, kamaráda, tu vtipnou paní v televizi, tamtu herečku, tu youtuberku, toho zpěváka, kapelu…

A teď se upřímně zamysli, proč to/je miluješ. 
Naplňují Tě radostí, dělají Tě šťastným, živí Tě, cítíš se komfortně, vypadáš v tom dobře, zaplní Ti žaludek, chutná Ti, cítíš se s nimi výjimečně, cítíš se přijatá, dodávají Ti energii…

Rozdíl mezi  žádostivostí a láskou.
Když si vygooglíte "lásku", najdete asi milion diskusí a článků. Očividně je to něco, co je pro spoustu lidí nejasné. Popis žádostivosti je ale docela jednoduchý. Myslím, že málokdo se mnou bude nesouhlasit, pokud řeknu: "Žádostivost bere, láska dává.".

Když se teď vrátíš zpět k tomu, proč něco/někoho miluješ, miluješ proto, abys získal, nebo abys mohl dát? Miluješ sebe a chceš, aby byly Tvoje potřeby naplněné, nebo miluješ proto, abys mohl dávat?
Miluješ svou přítelkyni/přítele tak, že chceš, aby naplnila Tvé potřeby podobně jako čokoláda? 


Uvědomila jsem si, že často říkám: "Miluju Tě/mám Tě ráda!", ale přitom vlastně miluju sebe a jsem ráda, že ten člověk nebo věc naplňuje moje potřeby. 
  • věcí mě to tolik nepřekvapilo, to přece vím, že když řeknu, že miluju čokoládu, tak to neznamená, že ji chci "dát" co nejdelší a nejkrásnější "život". Naopak, chci ji celou sníst a udělat SOBĚ radost, ne čokoládě. 
  • U některých lidí jsem se ale zarazila. Jsem opravdu takovej sobec, že od některých lidí pouze beru, ale nedávám?
Ježíš říká, že mám milovat lidi. A to nejen svoje kamarády, ale dokonce i své nepřátele. To znamená, že mám být schopná milovat lidi, kteří MNĚ nepřináší absolutně nic. Já mám být schopná "dávat" lidem, kteří třeba pořád jen "berou". Toho ale nebudu nikdy schopná, pokud nebudu mít nevyčerpatelný zdroj lásky. A jediným takovým zdrojem je právě Ježíš! On říká, ať miluju ostatní lidi právě proto, že On mě miluje takovým způsobem, že za mě DAL svůj život a vstal z mrtvých. A to může znít bláznivě. Ale je to tak. 

Takže já se jdu učit víc dávat a míň brát!  

Přemýšleli jste nad láskou podobným způsobem? Jak se Vám daří milovat prakticky a nejen to říkat?

You Might Also Like

3 komentářů