Nedostatečná

17:28 12. března 2017


Neumím to pořádně. Nejsem na to dost dobrý. Nejsem tak statečná. Nemám tolik šikovnosti. Potřebuju čas. Do budoucna možná. Nejsem dostatečně chytrá, krásná, sympatická...
Posledních pár dnů se spousta mých rozhovorů a myšlenek točí kolem (ne)dostatečnosti. 

Když se kouknu jen na poslední dva týdny, tak si vzpomenu na to, když jsem v diskuzi nedokázala dostatečně vysvětlit svůj názor, nezvládla jsem naplánovat týden podle mých představ a navíc jsem do toho onemocněla a já se "nedokázala sama uzdravit", i když jsem fakt chtěla. 

Měla jsem rozhovor s šikovným klukem, kterého považuju za talentovaného malíře, on ale své schopnosti označil slovem: "nedostatečné".

Měla jsem rozhovor s kamarádkou, které přinášejí radost talenty a schopnosti dalších lidí, ale také ji to uvádí no nekonečného pocitu nedostatečnosti. 

Jiná kamarádka mi zase řekla, že až dá svůj život dostatečně dohromady, tak pak bude spokojená. 

Nedostatečnost

Pocit nedostatečnosti ve mně někdy umí vyvolat i uplné maličkosti. Věřím, že nejsem sama. Od pozdního vstávání, přes nepovedené cappuccino, až po zakopnutí na ulici.

Než jsem v 19 letech uvěřila v Ježíše, věřila jsem tomu, co mě naučil svět. A to je, že abych něčím doopravdy jednou byla, musím makat a něco tady na tom světě zanechat. Symfonii, sochu, katedrálu, vynález, operařní systém, lék na rakovinu... Dokud nebudu mít očividný výsledek, můj život není naplněný. Jsem nedostatečná.
Dál, že pokud nemám partnera, jsem nedostateční, jestli nemám rovné zuby, jsem nedostatečná,  jestli ještě nemám pořádnou brigádu, jsem nedostatečná...

Dostatečnost

Budu dostatečná, až budu mít uznání od ostatních? Až dojdu ke svému cíly alespoň v jedné oblasti? Až začnu pořádně číst? Až pomůžu alespoň 2 lidem za týden?Až budu umět plánovat čas tak, že budu krásná, svalnatá, úspěšna a pravděpodobě bydlet v NYC? Dostatečná, ve srovnání k čemu?

Jestliže být dostatečná, spočívá v mé disciplíně, v mých schopnostech, v mých "dobrých skutcích", pak si troufám tvrdit, že takové dostatečnosti nikdy nemůžu dosáhnout. Neustále sama sebe zklamávám jak v maličkostech, tak ve větších věcech.

Jde být dostatečná?

Jooooo! Myslím si, že jsem dostatečná, ale ne na základě vlastních schopností.  Ale na základě milosti a opravdu bych si přála, aby to co nejvíce z vás mohlo poznat. Doopravdy!

Jsem dostatečná díky Ježíši Kristu, jeho smrti na kříži a díky tomu, že vstal z mrtvých!
Bůh dává milost moji aktuální verzi a nečeká na moji budoucí, lepší verzi.
Jeho lásku si ničím nezasloužím a přesto jsem ji dostala - dostala jsem milost!
Proto věřím, že mě nikdy nepřestane milovat.
V tom je moje identita a moje dostatečnost!

Co o mně soudíte vy anebo lidé vůbec, to pro mě znamená velmi málo; nezáleží mi dokonce ani na vlastním úsudku.Mé svědomí je čisté, ale tím ještě nejsem ospravedlněn; mým soudcem je přece Pán.
1.Kor 3:3-4 

„Moje milost ti stačí. Má moc se plně projeví uprostřed slabosti.“ Milerád se tedy budu chlubit svými slabostmi, aby na mně spočívala Kristova moc. 2. Kor 12:9

Pohleďte, jakou láskou nás Otec zahrnul: smíme se nazývat Božími dětmi – a také jimi jsme! Proto nás svět nezná, že nepoznal jeho. 1. Jan 3:1

A to úplně nějhezčí na tom všem je, že díky Ježíši mám společeství, ve kterém je každý
jinak šikovný a společně se můžeme učit a tak vůbec. A za to jsem fakt vděčná!

Fotka od Natálie
Díky za přečtení. 
Měj krásný den!
S láskou L.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Moc pěkně napsaný článek! Je to pravda, tady na tom světě jsme všichni nedostateční, jen na tom "druhém" světě poznáme naplnění, tedy pokud se tam dostaneme..

    OdpovědětVymazat